Door een klantportaal te laten maken geef je jouw klanten de vrijheid en het gemak om zelf hun zaken te regelen. Ze kunnen inloggen om informatie op te vragen, documenten te downloaden, orders te plaatsen, gebruikersgegevens wijzigen en afspraken inzien. De klantenservice moet zich kunnen richten op de echt belangrijke zaken wat betreft het helpen van klanten. Laat de veel voorkomende, simpele of terugkerende diensten over aan de klanten zelf door een klantportaal te ontwikkelen.
Een klantportaal is een online beveiligde omgeving waar iemand kan inloggen om informatie in te zien, op te zoeken of persoonlijke data te veranderen. De digitale omgevingen die je vindt op webshops of bij de overheid als je inlogt zijn voorbeelden van klantportalen. Het is bedoeld als een self service middel om de druk te verlichten op de klantenservice.
Door een klantportaal te laten maken hoef je minder personeel te zetten op de klantenservice en hebben ze meer tijd om zich te richten op de echt belangrijke vragen van klanten. Een klantportaal laten maken kan zowel voor B2C of B2B. Door middel van gepersonaliseerde accounts krijgen bedrijven dan prijzen te zien die specifiek met hen zijn afgesproken.
De voordelen van het maken van een klantportaal zit met name erin dat je de service vergroot. Zowel het aantal service aanvragen wat je als bedrijf kunt verwerken gaat aanzienlijk omhoog, maar ook de kwaliteit.
Gebruikers zijn niet gebonden aan een fysieke plaats om hun zaken te doen. Via het portaal kunnen ze online afspraken maken en gegevens wijzigen, waar ze ook zijn.
Via de self service die je aanbiedt kunnen ze zelf 24/7 bij hun eigen gegevens. Willen ze snel iets bekijken wat van toepassing is voor hun account, dan zijn ze niet gebonden aan de openingstijden van je klantenservice.
Je verbetert de kwaliteit van de andere software waarmee het gekoppeld is. Veel software zoals een ERP of CRM is afhankelijk van data. Je vergroot deze datastroom en maakt het makkelijker voor je werknemers om beslissingen te nemen met deze systemen.
Het vermindert de druk op de klantenservice. Je wilt dat vragen en handelingen die onder de basisadministratie vallen door de klanten zelf gedaan kan worden. Een klantportaal maken maakt dit mogelijk.
Voor webshops is het makkelijker om producten te laten zien in de vorm van een cross sell of up sell omdat je meer over de klanten weet.
Meer informatie
#Maatwerk Software
#Maatwerk Software
#Maatwerk Software
#Maatwerk Software
#Maatwerk Software
#Maatwerk Software
#Maatwerk Software
#Maatwerk Software
#Maatwerk Software
#Maatwerk Software
In de standaardpakketten zitten meestal niet de functies die je wilt. Je bent je bedrijf gestart met een bepaalde visie en indeling. Wat jij de gebruikers wilt bieden is alleen mogelijk door het klantportaal op maat te laten ontwikkelen. Je zorgt hiervoor niet alleen voor gemak aan de gebruikerskant. Ook jij en je collega’s zullen beter te werk kunnen gaan met een systeem dat op maat is gemaakt. Het is makkelijk uit te breiden op het moment dat je meer functies wilt inbouwen en wij maken het zo dat het te begrijpen is voor alle medewerkers.
Contact opnemen
Bij het op maat maken van een klantportaal voor jou letten we goed op wat je voor ogen hebt. Een expert van ons kijkt eerst naar wat er nu staat aan actieve systemen binnen het bedrijf. Bij het ontwikkelen van een klantportaal werken we met maatwerk software om te zorgen dat alles volledig aansluit bij jouw bedrijfsbehoeften. Op basis hiervan en jouw wensen komt er een plan op tafel hoe we het op maat gaan maken. Je kunt je feedback geven waarna wij door gaan met het realiseren van het plan. Een goede communicatie is belangrijk wanneer het gaat om iets op te bouwen, zeker wanneer het een opdracht op maat is. Daarom houden we de lijnen kort bij het gehele bouwproces van het ontwikkelen van jouw klantportaal.
Als een klantportaal goed gemaakt wordt heb je er weinig omkijken naar. Toch kan er altijd wat fout gaan. Of misschien zijn bepaalde onderdelen niet meer van toepassing na verloop van tijd. We geven jullie zo veel mogelijk de eigen regie wanneer het aankomt op het beheren van op maat gemaakte systemen, maar soms ontkom je niet aan het onderhoud.
In zulke gevallen is het goed om ons bij het onderhoud te betrekken. Wij bieden onderhoud voor de software systemen die we op maat maken. Zo kun je altijd bij ons terecht voor vragen als je iets wilt wijzigen. Het regelmatig onderhouden van de klantportalen zorgt ervoor dat iedereen die het gebruikt de beste service krijgt.
Front-end developer
De mogelijkheden van een klantportaal laten maken zijn groot. Zeker als je er een op maat laat maken kun je een zeer efficiënt systeem inrichten. Het doel van een klantportaal is om een extra service te zijn voor de gebruikers. Dit kan in de vorm van geautomatiseerde processen om informatie op te vragen zodat er geen wachttijden ontstaan.
Maar het biedt ook aan jullie als bedrijf de mogelijkheid om te verbeteren. Je kunt de data uit de accounts gebruiken voor je CRO. Via verschillende koppelingen met je ERP kun je hierdoor bepaalde terugkomende behoeften van klanten herkennen en erop inspelen.
Een klantportaal laten ontwikkelen betekent dat je je klanten meer vrijheid en controle geeft. Ze kunnen bestellingen of contracten inzien, facturen downloaden of adreswijzigingen doorgeven. Dit is handig voor als ze vorige orders willen terugzien, facturen nodig hebben voor de administratie of bepaalde logs willen inzien voor toekomstige aankopen. Maar er is nog veel meer mogelijk. We geven hieronder enkele voorbeelden van koppelingen.
Via het portaal heb je toegang tot veel klantgegevens. Door het te koppelen aan je backoffice hebben je medewerkers binnen enkele klikken inzage in veel gegevens. Zo kunnen ze in een korte tijd veel informatie inzien en eventuele vragen van klanten beantwoorden.
Met een CRM systeem kun je ook je relatiebeheer verbeteren. In een handomdraai krijg je te zien welke klanten veel bestellen van één specifiek product of kun je andere patronen herkennen in het gedrag van de gebruikers. Met deze informatie kun je je CRM stap voor stap verbeteren.
Een klantportaal laten maken vergemakkelijkt ook het werk via het PIM systeem. Door het te koppelen aan je eigen software kun je nu specifieke productinformatie snel in kaart brengen per gebruiker. Zeker voor bedrijven die producten in serie maken is dit van toepassing. Heeft een van de bedrijven waarmee je zaken doet een vraag over een levering? Dan kun je meteen zien welke serienummers in welke leveringen zitten.
We denken graag met je mee, bouwen op basis van jouw feedback aan op maat gemaakte software, en bieden regelmatig inzicht in de voortgang voor jouw input. Ben je geïnteresseerd? Kom dan langs voor meer informatie.
Contact opnemen
Om beter te begrijpen welk klantportaal je wilt hebben is het goed om te weten welke soorten er zijn. Elke heeft een eigen opzet. Het is belangrijk om eerst te weten wat je exact wilt laten maken voordat je ermee begint. Dit stelt ons ook in staat om je beter te helpen. We benoemen ze hier in het kort.
De B2C varianten kennen we allemaal van de grote webshops. Amazon, bol.com, maar ook Hema en Kruidvat maken allemaal gebruik van B2C klantportalen. De gebruikers kunnen een account aanmaken om in te loggen. Zo krijgen ze toegang tot meer functies van de webshop. Bij sommigen is het zelfs verplicht voordat je een aankoop kunt doen.
Wanneer het gaat om groothandelaren of zakelijke dienstverlening tussen bedrijven is het belangrijk dat alle facturen en contracten een duidelijke plek krijgen. Door het digitaal te maken kunnen werknemers van beide bedrijven bij de informatie die ze nodig hebben voor de dagelijkse taken. Dit kan zijn voor in- en verkopen, maar ook voor factuurwijzigingen of het upgraden van een dienstenpakket.
Om de administratie te verminderen maken de overheid en de gemeenten gebruik van portalen. Inwoners kunnen zelf hun verhuizingen aangeven, afspraken online plannen en diverse documenten uploaden. Omdat veel van deze handelingen zelf gedaan kunnen worden scheelt het veel tijd voor de overheid.
Backend developer